Her kan du lese mer om de forskjellige oppgavene: Oppgavebeskrivelse.

Tilgjengelige dugnader

DugnadStart dato Slutt dato Ledige plasser  
NM langbane Onsdag - 3. Juli03.07.2019 03.07.2019 0
NM Langbane Torsdag - 4. Juli04.07.2019 04.07.2019 6
NM Langbane Fredag - 5. Juli05.07.2019 05.07.2019 5
NM Langbane Lørdag - 6. Juli06.07.2019 06.07.2019 2
NM Langbane Søndag - 7. Juli07.07.2019 07.07.2019 1

Ta kontakt for å endre på eller slette dine registrerte dugnader

RIGGEGRUPPE:

Rigge opp tribuner, stoler, sekretariat samt oppheng av reklameseil og flagg. Sette frem dommerstoler i begge ender, vannbøtter til svømmerne (8 i hver ende). Gjøre klart callroom-telt og seierspall. Sette frem 2 bord på egnet sted i hallen, som fruktfatene skal stå på.

 

STEVNEKONTOR:

Mesterskapets administrative hjerte og ansikt utad, fellesområdet i 2.etasje. MÅ være minimum en person til stede til enhver tid. Påbudt med SMIL, sytefri sone, her løses ALT! ? Gjøre klar posthyllene til alle klubber, lage klubb-konvolutter med startlister, program og adgangstegn (om svømmerne skal ha hvert sitt adgangstegn til badet). Stevneskjorter til tidtakere/funksjonærer deles ut her, tidtakerklokker, blokker og penner gjøres klart og deles ut her. Printing av startlister til finaleøktene.  Serve oppmenn, lagledere, trenere om de lurer på noe, selge billetter & program til besøkende. Ha en kaffekanne klar om morgenen, og spør trenerne som kommer innom om de vil ha en kaffekopp, det setter de umåtelig pris på.

Ressursperson(er) inne i hallen, distribuerer resultatlistene fra sekretariatet i hallen opp på resultatvegg, samt 1 eks. som skal opp til stevnekontorets resultatperm etter hver øvelse.

 

FORPLEINING:

Besørge mat og drikke til tidtakere/dommere, sekretariatet («speakerbordet»).
Morgenøkt: Klargjøre kaffe/kaffekanner til stevnekontor og dommermøtet, som starter 08:30. Sette frem vannflasker til dommerne, og vanndispensere som settes ute i hallen.
Skjære opp frukt til fruktfat, som settes på 2 anviste plasser i hallen (bord skal være satt fram).
Forberede lunsjen som serveres på sykkelrommet (vis-a-vis stevnekontoret) ca 12:15. Rydde inn lunsj, klargjøre noe frukt til ettermiddagsøkta.
Ettermiddagsøkta etterfylles vanndispensere og nye fruktfat, som skal stå klare nede til ettermiddagsøkta starter.
Det er 18-års grense for jobbing inne på velværen (grunnet alkohollovgivning), men yngre svømmere kan godt gå rundt med frukt og drikke til dommerne nede i hallen!
Det skal selvsagt ryddes etter begge øktene, og i tillegg må vannbegere fylles og settes til innfrysing til bruk i neste dags vanndispensere.

 

TIDTAKERE:

Alle konkurransedagene; forsøksheat fra 09:00-13:00 (ca), finaleheat 17:00-18:30 (ca tider, programmet er ikke klart før i slutten av juni). Oppmøte på stevnekontoret, 2.etg. hvor dere får utdelt t-skjorter. Ha godt fottøy samt en shorts/lett bukse, det er varmt i hallen.

Tidtakeransvarlig deler ut startlister, klokker og penn, samt gir en innføring i hvordan klokkene brukes. Dere får beskjed om hvilken bane dere skal stå i. Dere får utdelt drikke/frukt underveis i stevnet, samt lunsj etter at formiddagsøkten er ferdig. Tiden går fort når man er tidtaker, man er tett på Norges beste svømmere og der action’ foregår, og man er altså 3.backup etter det elektroniske systemet som hittil alltid har gått på skinner. Det er altså bare GØY og sosialt å være tidtaker, slett ikke noe skummelt! Bør være minst 14 år, dette er et Norgesmesterskap.

 

CALLROOM:
Innregistrering av svømmere som skal inn i callroom til dommere. Svømmerne skal inn i callroom i samlede heat kort ca 15 min før deres start.