Styret i Drammen Svømmeklubb inviterer til utsatt årsmøte for 2022.

Møtet bli avholdt på Drammensbadet i møterommet 3. etasje 21. September kl. 19:00

Årsmøtedokumenter finner dere her

Posted in Aktuelt Nå

Vi har lagt ut kursplasser med oppstart etter påske. En ypperlig mulighet for barn å bli tryggere i vannet før sommeren kommer!

(Du finner også ventelister for nivåene som ikke har ledige plasser gjennom linken.)

Posted in Aktuelt Nå

Som dere sikkert har lagt merke til er treningene nå uten oppvarming på kanten. Vi får dermed mer tid i bassenget.

Vi gjør følgende endringer for å skape mer plass og bedre avstand mellom svømmere og partier.

K1/K2 trener mandag-torsdag 15:30-17:45, fredag 16:00-18:30, lørdag 08:15-10:30

K3/K4 trener mandag-torsdag 18:00-19:30, fredag 16:00-18:30, lørdag 08:15-10:30

Bjarte og Tomasz

Posted in Aktuelt Nå

Vi en nå godt i gang med alle kursnivåene våre. Vi har begrenset bassengtilgang og dermed færre kursplasser tilgjengelig. Vi har gjort vårt ytterste for å kunne tilby plasser til nåværende medlemmer, men nye som setter seg på ventelistene våre må være forberedt på å vente til over nyttår med å få kursplass.

Posted in Aktuelt Nå

Vi tar smittevern alvorlig i Drammen Svømmeklubb og har derfor en god rengjøringsrutine av fellesutstyr mellom hvert kurs. Utstyr blir vasket med antibakteriellspray og tørket av mellom hver kursdeltaker som bruker utstyret.

Posted in Aktuelt Nå

Da har vi fått lov til å starte smått med organisert svømming igjen!

Det er en del restriksjoner rundt gjennomføring av organisert svømming, så vi har ikke mulighet til å starte med alle kursene våre med en gang. Det blir en rolig start, mest sannsynlig vil det være mange som ikke får startet før etter sommeren. Vi håper at dere forstår at det er mye vi ikke vet sikkert, og at vi vil sende ut informasjon så fort vi vet sikkert når kurs for ditt/deres barn kan starte igjen.

Posted in Aktuelt Nå

Helsedirektoratet har i dag lagt ned forbud mot arrangementer med mer enn 500 personer. Forbudet gjelder hele landet ut april.

Marienlyst Open 2020 er derfor avlyst.

Posted in Aktuelt Nå

BERGEN SWIM FESTIVAL 2020 AVLYSES!

Etter anbefaling fra FHI og pålegg fra Bergen kommune i sammenheng med COVID-19 avlyses Bergen Swim Festival 2020. Vi beklager avlysningen, men har full forståelse for at hensynet til deltagere, frivillige og alle involverte kommer i første rekke – ingen skal bli syke i forbindelse med BSF.

Posted in Aktuelt Nå

Drammen Svømmeklubb ber alle kursdeltakere og medlemmer om å holde seg orientert om, og rette seg etter, råd og retningslinjer fra Folkehelseinstituttetet på deres nettsider :

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/rad-og-informajon om-til-befolkningen-om-nytt-koronavirus-coronavirus-2019-nco/

Eventuelle restriksjoner og/eller stengninger av kurs, treninger eller anlegg vil bli bestemt fra kommuneoverlegen i Drammen kommune. Drammen Svømmeklubb selvfølgelig følge eventuelle pålegg og informere nærmere om dette skulle bli aktuelt.

Posted in Aktuelt Nå

Her kommer litt informasjon rundt LÅMØ og Corona virus! – LÅMØ planlegges gjennomført, men dessverre UTEN tilskuere.

NSF i samarbeid med NIF følger situasjonen fra dag til dag. Alle beslutninger tas basert på informasjon fra fagpersoner i Folkehelseinstituttet og kommune-fylkes lege i respektive kommune.

LÅMØ planlegges gjennomført i alle landsdeler, men dessverre uten tilskuere for å redusere muligheten for smitte i stor folkemengde innendørs. Utøvere, trenere og lagledere har tilgang til arenaen. NSF har som mål og gjennomføre LÅMØ, men vi ønsker ikke at dette skal gå utover folkehelsen.

1. NSF og arrangør vil ta de forhåndsregler som anbefales av Folkehelseinstituttet.

2. Videre forventer vi at utøvere, trenere og støtteapparatet selv følger Folkehelseinstituttet og kommunelegens anbefalinger.

3. Strykninger gjøres på vanlig måte.

Hvis situasjonen skal forverre seg og LÅMØ ikke blir gjennomførbart, tas denne beslutningen av NSF pr landsdel. Hvis en eller flere landsdeler ikke får gjennomført LÅMØ vil ranking for påmeldte utøvere inn til LÅMØ være gjeldene for kvalifisering inn til ÅM for alle landsdeler.

NSF vil publisere fortløpende oppdateringer hjemmesiden og Medley.

Informasjon fra Cato Bratbakk – NSF